Benden Korkma - Şevval Işık | Kitap Yorumu #20|



***Tanıtım***
"Sadece beni görmeni, sadece bana bakmanı ve sadece benim yanımda olmanı istedim." Gecenin ardından gelen gündüz, Kavga ve aşk, Kötünün içindeki iyi, Dünya dengede durabiliyorsa, muhtemelen bu karşıtlıklar yüzündendir. Hikâyesini hiç öğrenemeyeceğimiz insanları sadece tanıdığımız kadarıyla sevmek, onlardan korkmamak mümkün mü? Sevilmeye ihtiyacı olan genç bir kızı bütün varlığıyla seven, canı pahasına koruyan kişi ya bir katilse? Alexis ve Harry'nin yaşadıkları, tüm bu soruların cevaplarını arıyor.
(Tanıtım Bülteninden)

Sayfa Sayısı: 240
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe

Yayınevi: Müptela Yayınları

***Yorum***

Bu kitap hakkında ne düşünsem emin değilim aslında. Yazarını bizzat tanıyorum ve ister istemez yakıştıramıyorum. Kitap Wattpad çıkışlı bir hikaye, wattpad'de iken okumamıştım ama görmüştüm. Hatrı sayılır bir okunmaya sahip güzel bir kitaptı. Şevval'in başka hikayelerini okumuştum ve onlar hoşuma gitmişti, Benden Korkma, One Direction Fan Fiction temasıyla yazılmış bir kitap olduğu için ister istemez dikkat etmemiştim.

Kitaptan biraz bahsedip yorumuma geçmek istiyorum aslında. Kitapta esas kızımız Alexis ve Asıl oğlanımız Harry. Arada bir Zayn, Louis falan bir görünüp kaçıyor ama çok önemli değil. Günlerden bir gün, Alexis görmemesi gereken bir şey görüyor ve Harry'de onun bu gördüğü şeyi burnundan getirmeye çalışıyor. Olaylar çok komplike. Alışılmış ve klişelenmiş, bir kötü çocuğumuz, bir iyi çocuğumuz ardından da bir masumcuk esas kızımız var. Birisi demişti, İpek miydi acaba hatırlamıyorum, artık kötü çocuk-iyi kız klişe değil, artık bir tür. Kitap türü, yazım türü falan. Çok haklı. 
!!Spoiler!! Şimdi kızımız masumcuk falan ama, aslında spoilere girmiyor galiba ya, her kötü çocuk hikayesinde olduğu gibi Harry, Alexis'e aşık oluyor. Ama arada bir bir sürü olaylar oluyor. Alexis aslında Eddie'yi seviyor, Harry sık sık Eddie'yi dövüyor ama Eddie hiç bir şekilde Alexis'ten uzaklaşmıyor, değil uzaklaşmak, tavır bile almıyor. Harry'i kuzenim diye tanıtıyor biri de gelip demiyor, ne kuzeni arkadaşlar? Sonra bir ara Harry kendi kendine gelin güvey oluyor ve diyor ki, ''O kız benim kızım, uzak dur!!!'' tamam sahiplenmen iyi hoş amma, ne bu hız?
Sonra Eddie bitti bir ara Eric geldi, onun olaylar ilk günde hızlı mızlı oldu her şey üç dakikada bitti. Benim buradaki olaylara sözüm yok ama yahu niye bu kadar hızlı?
Olaylar o kadar hızlı ilerliyor ki, takip edemiyorsun, anlam veremiyorsun, sayfayı çeviriyorsun ''Yine mi olay yahu?????'' diyorsun.
Belki, olaylar daha ağır ağır anlatılmış olsaydı daha ayrıntılı, o zaman düşüncelerim daha olumlu olabilirdi.

Ama yiğidi öldür hakkını yeme, dili güzeldi, bir kaç diyalogtaki belli kısımlar haricinde hoşuma gitti. Yine de 10/3 veriyorum. Belki ikinci kitabında daha başarılı adımlar atılabilir her yönden.
Kitabın kapağı da bence güzel, ben kapağını beğendim.


öpücükler xoxoxoxo











Share:

0 yorum:

Yorum Gönder