Ana içeriğe atla

OGBT#15 | Bridget Jones'un Günlüğü - Helen Fielding | Kitap Yorumu |


***Tanıtım***

Bridget Jones'un Günlüğü, Modern kadının efsanevi ikonu!


Kilo 59 (belki bugün yemeyi bırakırsam yarına 2 kilo veririm), sigara 21 (ama yarın bırakıyorum, gerçekten), yüzümde kırışık var mı diye aynaya bakarak geçirilen dakika sayısı 230 (hayır, henüz çıldırmadım), bugün alınan kalori 2650 (yazıklar olsun), sevgili 0 


İşte karşınızda Bridget'in bekâr hayatı. Karbonhidrata veda etme hayaliyle güne başlayıp geceyi pizzayla kapatıyor, haftada üç gün spora gitme kararı ancak rüyasında gerçekleşiyor ve her ne kadar yalancı, bencil erkeklere geçit yok dese de dönüp dolaşıp en belalılarına rastlıyor… Eh, tüm bunlar size de bir yerlerden tanıdık geliyorsa sayfaları çevirmeye başlayın. Çünkü bu çılgın kadının hayatına ortak oldukça aslında hiç de yalnız olmadığınızı anlayacak ve başınızı kitaptan şaşkınlıkla kaldırıp şu cümleyi kuracaksınız: "Brıdget jones benim!"


"Bizi kolayca kendisine bağlayan başka bir kadın karakter var mıdır acaba? Ondan vazgeçmek mümkün değil!"
-Sunday Express-



"Bu kadına bayılıyorum! Günlük hayatta uğraşıp durduğumuz basit şeyleri öyle güzel yüzümüze vuruyor ki…"
-Jilly Cooper-



"Delicesine komik ve her sayfası zekâ fışkıran gözlemlerle dolu. Hayata bir de Bridget'in renkli gözlükleriyle bakın, pek çok şeyin değiştiğini fark edeceksiniz."
-The Times-
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus




***Yorum***


Herkesin bir Bridget'i vardır. Bu kitap öyle bir kitap ki ilk sayfadan itibaren insanı içine çeken ve yer yer ''Aaa bu ben değil miyim ya'' dedirten, son derece içten ve samimi tek kelimeyle harika bir kitap.
Bundan yaklaşık 3 sene önce bir tezgahta çok eski bir basımını gördüğümde alıp almamak konusunda kararsız kalmış ve almamıştım. Şimdi diyorum da keşke gidip alsaymışım. Bu kitabı, hatta bütün seriyi okumakta bu kadar geç kalmasaymışım.

Ama ne demiş eskiler? Geç olsun güç olmasın. Kitap biter bitmez gidip neden filmini izlemiyorum ben diye dağlara taşlara haykırasım geldi. Ve pek huyum değildir ama Bridget Jones'ları gidip DVD olarak alacağım ve koleksiyonuma parça ekleyeceğim
Her film için yapılmaz bu. Umarım filmi beni hayal kırıklığına uğratmaz. Çünkü kitabı okurken dehşet beğeniyle okuduğum için film bundan daha kötüyse hüzün kaplar dört bir tarafımı.


Ama filminn beni yanıltacağını sanmıyorum. Ne olursa olsun.
Bridget çoğu kişinin bildiği üzere, sigara sever, diyete bağımlı ve her ne kadar feminen yanı ağır bassa da hayatında erkeklerin olmasını isteyen bir kadın. Ayrıca 30'larını geçmiş ve herkesin sorduğu ''Aşk hayatın nasıl?'' sorusuna defalarca maruz kalan bir bayan.

Kitabın dili best of akıcıi diyaloglar zekice ve tam kararında tutulmuş mizah. Bir okuyucu bir kitaptan daha fazla ne bekleyebilir ki?

Ben Bridget'i çok sevdim ki zaten ilk basıldığı zamanlardan beri kendini kanıtlamış bir kitap.
Herkesin kendi içindeki Bridget'i bulması dileğiyle!

Öpücükler xoxox





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Durkheim Öldü! - Arthur Asa Berger | Kitap Yorumu #52

***Tanıtım*** 1910 yılında, Londra'da, dönemin önde gelen sosyologlarının ve politik aktivistlerinin bir araya geleceği bir konferans toplanacaktır. "Toplumsal İlerleme" teması etrafında gerçekleşecek konferans Londra basınında günler öncesinden yankı bulmuş, gazete sütunlarında konuşmacıların fotoğrafları ve teorik yaklaşımlarını anlatan makaleler arz-ı endam eylemektedir. Fakat konferansa günler kala, tüm zamanların en ünlü dedektifi Sherlock Holmes'ün Baker Sokağı'ndaki evinin kapısı bir kadın tarafından çalınır. Artık yumrukların konuştuğu bir kavgayı ve mücevher hırsızlığını içine alan bir gizem, Holmes ve kadim dostu Dr. Watson tarafından çözülmeyi beklemektedir. İnsan eylemlerini açıklama amacındaki sosyal teori, bu sefer bizzat eylemlerin nedeni olmuştur. Holmes bizzat sosyal teoriyi soruşturmaya başlar, sorguladığı kişiler ise bu teorilerin yaratıcılarıdır: W. E. B. Du Bois, Emile Durkheim, Sigmund Freud, Vladimir Lenin, Georg Simmel, Beatrice Webb ve M

Buz Ateşi - Amanda Hocking (Kanin Günlükleri #1) | Kitap Yorumu #36

***Tanıtım*** Fantastik / Kurgu / Yabancı Orijinal İsim:  Frostfire (İngilizce) Sayfa sayısı:  328 Ebat:  13.8x21 cm Yayın Tarihi:  Mart 2016 ISBN:  978-605-09-2568-5 Buzlar ülkesi Kanada’nın derinliklerinde, troll kabilelerinin en güçlüsü Kaninler hüküm sürüyor. Uzun sarı saçları ve mavi gözleriyle Kaninler arasında hemen göze çarpan, on dokuz yasındaki Bryn, kabilesinden dışlanmış bir melez ve tek isteği, kralın seçkin muhafızlar ordusunda  kendine bir yer edinebilmek... Aşkları için seçkin konumlarından feragat eden anne babasının aksine, Byrn ülkesine ve halkına hizmet etmek, isinde en iyi olabilmek için her şeyden vazgeçiyor. Bryn’in bir de gizli bir amacı var: babasının canına kast eden eskinin muhafızı, şimdinin haini yakışıklı Konstantin’den intikamını alabilmek. Byrn’ın soluk kesen “Kanin Günlükleri” macerası Buz Ateşi ile alev alıyor. ***Yorum*** ''Demek biz...'' Duraksayıp dudaklarını yaladı. ''İnsan değiliz, öyle mi? Hayır, puma ile aslan ar

Ev Kızı Evren - Filiz Şakar | Kitap Yorumu #38

***Tanıtım*** Kitaplar, gizem ve cinayet; mükemmel birleşim. -Tess Gerritsen- Tess Gerritsen Ev Kızı Evren'in karakterlerinden biri, üstelik bu kitap için sarfettiği övgü dolu sözcükler kapakta yer alıyor. Ev Kızı Evren -Wattys 2015 Kazananı - 56 hafta boyunca Macera Kategorisi birincisi olarak kaldı - 54 bin yorum, 107 bin oy aldı. Salata yaparken bıçağı ne kadar hızlı kullandığınızla övündünüz mü hiç? Övünün ! Ya da beşinci katta cam silerken en uzak noktayı bile pırıl pırıl yapabilmek için ne kadar güç sarf ettiğinizi fark ettiniz mi? Edin! Peki, halıya dökülen mürekkebi nasıl çıkaracağınızı biliyor musunuz? Bilin! Bütün bunları bilince bir ev kızının neler yapabileceğine hayret etmeyeceksiniz. Ev Kızı Evren polisiye bir olayı mizahi diliyle anlatırken, heyecanla kalkıp en yakındaki tavayı sapından sıkıca kavramanızı sağlayabilir. Ve sıradan bir tavayla, bir kahraman yaratmış olabilir…  "Ben bir masal kahramanı değilim. Hiçbir zaman da olmayacağım. Ben bir ev kızıyım. Ger